GDPR
Databeskyttelsespolitik
Gullberg & Jansson AB (publ) gruppe
For at kunne tilbyde dig vores tjenester, skal vi behandle dine personoplysninger som nedenfor, noget vi gør med størst mulig hensyntagen til dit privatliv. Bemærk venligst, at du ved at købe vores produkter accepterer vores databeskyttelsespolitik og vores behandling af dine personoplysninger.
FormĂĄlet med vores generelle databeskyttelsespolitik
Gullberg & Jansson AB-gruppen beskytter dit privatliv og er opsat på, at du føler dig tryg ved, hvordan vi håndterer dine personlige data. Derfor har vi udarbejdet denne databeskyttelsespolitik baseret på den nuværende databeskyttelsesforordning (GDPR, The General Data Protection Regulation, 25. maj 2018). Politikken tydeliggør, hvordan vi varetager dine rettigheder og dit privatliv.
Hvorfor behandler vi dine personoplysninger?
Vi indsamler persondata om kunder og leverandører for at kunne opfylde vores aftaler og for at kunne opfylde juridiske forpligtelser, f.eks. bogføring og skatteindberetning. Vi indsamler ikke flere oplysninger, end det er nødvendigt af hensyn til formålet og for lovoverholdelse. Vi kan også have brug for dine persondata for at kunne tilbyde dig en god service vedrørende fx opfølgning og information. Ved behandling af personoplysninger til markedsføringsformål, f.eks. gennem direkte markedsføring via e-mail, har du ret til at nægte os brugen af ​​dine personoplysninger.
Hvilke personoplysninger behandler vi?
Vi behandler kun personoplysninger, når vi har et retsgrundlag, såsom at det er påkrævet for at opfylde forpligtelser i henhold til aftaler og love, eller at du har givet os samtykke. Her er eksempler på de personoplysninger, vi behandler:
Kunde:
Firmanavn
Organisationsnummer
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Kundens projektnummer og referencenummer
Kundens kontaktperson:
Navn
Titel
Adresse
E-mailadresse
Telefonnummer
Oplysninger, som du selv har registreret og frivilligt har givet
Udover ovenstĂĄende behandler vi ogsĂĄ data fra indhold, som du selv udgiver, sĂĄkaldt brugergenereret indhold.
Hvordan fĂĄr vi adgang til dine personlige data?
Så vidt muligt forsøger vi altid at indhente dit samtykke, inden vi begynder at behandle dine data. Når du accepterer vores generelle vilkår og betingelser, accepterer og accepterer du samtidig, at vi behandler dine personoplysninger
Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Vi vil herefter ikke længere behandle dine personoplysninger eller indhente nye på betingelse af, at det ikke er nødvendigt for at opfylde vores forpligtelser i henhold til aftale eller lov. Husk, at tilbagekaldelse af samtykke kan betyde, at vi ikke kan opfylde de forpligtelser, vi har i forhold til dig.
Vi får også adgang til dine personlige data på følgende måder:
• Data, som du giver os direkte
• Data registreret, når du besøger vores hjemmeside
• Oplysninger, vi indhenter fra offentlige registre
• Oplysninger, vi modtager, når du tilmelder dig vores arrangementer
• Data, som vi modtager, når du tilmelder dig nyhedsbreve og andre forsendelser
• Data, som vi modtager, når du svarer på undersøgelser og undersøgelser
• Oplysninger, som vi modtager, når du kontakter, søger ansættelse hos, besøger eller på anden måde kontakter os
Behandler vi dine personoplysninger pĂĄ en betryggende mĂĄde?
Vi behandler alle data inden for EU.
Vi har og udvikler løbende vores rutiner og arbejdsmetoder for at sikre, at dine persondata håndteres sikkert. Udgangspunktet er, at det kun er medarbejdere og andre personer i organisationen, der har brug for persondataene til at udføre deres opgaver, der skal have adgang til dem. I de tilfælde, hvor vi tager ekstern hjælp i vores drift, og som betyder, at en tredjepart behandler persondata, som vi er persondataansvarlige for, f.eks. hvad angår finansielle ydelser, revision og IT samt øvrige konsulentydelser, indgår vi persondatabehandleraftaler med den respektive leverandør.
Dit privatliv er vigtigt for os. Vi bestræber os på bedst muligt at sikre, at dine personoplysninger håndteres sikkert. Det sikrer vi gennem tekniske og organisatoriske tiltag.
HvornĂĄr frigiver vi dine personlige data?
Vores udgangspunkt er ikke at videregive dine personoplysninger til tredjemand, hvis du ikke har givet samtykke til det, eller hvis det ikke er nødvendigt for at opfylde vores forpligtelser i henhold til kontrakt eller lov. Det gælder blandt andet oplysninger, der skal kunne indsendes og indberettes til statslige myndigheder som Skattestyrelsen, Bolagsverket og Socialtilsynet.
Hvor længe gemmer vi dine data?
Vi gemmer dine data, så længe de er nødvendige til formålet. Oplysninger til regnskabsføring gemmes efter gældende lovgivning i syv år.
Personoplysninger, som vi modtager, når vi søger en stilling hos Gullberg & Jansson AB Group, gemmes i fem år. Dette som en demonstreret interesse i en stilling hos os vurderes at kunne forblive og ses som samtykke til at blive kontaktet, hvis en ny mulighed opstår inden for fem år.
I de tilfælde, hvor der er et kunde-leverandørforhold eller et forhold til personer, hvor vi ser muligheder for nye opgaver og kunder, gemmer vi personoplysningerne, så længe forholdet eller muligheden består.
Dine rettigheder
I henhold til databeskyttelsesforordningen har du ret til at anmode om en kopi af de personoplysninger, vi har registreret om dig, rette forkerte data, få slettet data og trække dit samtykke tilbage. Vi kan ikke slette alle dine personoplysninger, hvis det er påkrævet af regnskabs- og skattelovgivningen eller for at opfylde kontrakter.
Vores ansvar
Gullberg & Jansson AB er persondataansvarlig, hvilket betyder, at vi er ansvarlige for, hvordan dine personoplysninger behandles, og at dine rettigheder varetages.
Kontakt vedrørende privatliv og databeskyttelse
Du kan altid kontakte os med spørgsmål om privatliv og databeskyttelse ved at sende os en e-mail på info@gullbergjansson.se eller kontakte Gunilla Månsson på gunilla.mansson@gullbergjansson.se eller på telefon på 070-3692066.
Tilsynsmyndighed
Hvis du er utilfreds med vores håndtering af dine personoplysninger, kan du kontakte Datatilsynet, som er den myndighed, der er ansvarlig for anvendelsen af ​​datalovgivningen. Datainspektionen, www.datainspektionen.se.